Folie til bil og dine overvejelser

Du har hørt om det, undersøgt det og nu er du klar til at investere i det mest økonomiske og kraftfulde reklame værktøj. E folieret køretøj. Det er et stærkt værktøj for mange entreprenører og virksomheder. Køb af foliering er en langsigtet investering, og skal ske med ekstra forsigtighed. Så hvordan kan du vælge den rigtige leverandør til din foliering?  Det vigtigste element i en foliering er dens design. Smukke prints og kvalitets installation vil ikke gøre dig noget godt, hvis dit design er ikke attraktivt, og din besked ikke er klar og let at læse.

Et godt folierings design udnytter ordentlig farve koordinering, skrifttype stil, billedkvalitet, samt den bedste placering på køretøjet. Evaluer design kvalitet, eller bed om at gennemgå et folierings design portefølje. Det kan også anses for klog at købe et design. Indkøb af designs ophavsrettigheder vil give dig ret til at bruge design i eventuelle fremtidige markedsføringskampagner og vil ikke forpligte dig til at bruge den samme kilde, hvis du ønsker at købe det hos en anden folierings leverandør.

Siden fremkomsten af den første folierings virksomhed, i begyndelsen af 90’erne, har fremstillerne bag indført bedre udstyr teknologier og mere holdbare materialer. Fordi nye producenter og leverandører er begyndt at tilbyde nye produkter til industrien, er mulighederne uendelige. Men på trods af alle disse muligheder, er blæk formentlig stadig den vigtigste og mest oversete ingrediens i trykprocessen. Det mest holdbare blæk til udendørs brug, og for foliering i særdeleshed, bliver de fleste steder garanteret til at holde minimum 3 år.

Folie til din bil og dets levetid

I løbet af sin levetid vil din foliering blive nødt til at stå en masse prøvelser. Stærk vind, is, regn og ekstrem varme. Derfor skal folieringen have beskyttelse i form af laminering. Der er to metoder til laminering: flydende laminering og film laminering. Flydende laminering, som du måske har gættet, er simpelthen at anvende flydende laminering over printet. Laget er tynd og omkostningerne er meget billig. Film laminering, på den anden side, involverer påføring af en klar laminering på 2 mm over printet. Film laminering vil koste mere, men vil give stærk beskyttelse til din foliering.

Den seneste store efterspørgsel på markedet for foliering har udløst adskillige boot camps for folierings installatører sponsoreret af producenter og virksomheder. Disse seminarer lover store afkast på investeringer for at deltage. Fordi installering af folie ikke kræver store investeringer i værktøj eller materialer, bliver det attraktivt for mange personer på arbejdsmarkedet.

Den rigtige installatør af folie

Foliering er en kunst. Det kræver opmærksomhed på meget små detaljer og en masse tålmodighed. En god folie installatør vil inspicere overfladen omhyggeligt og træffe passende forberedelser og at afdække eventuelle problemer, der måtte ligge forude. Installatører bør blive meget fortrolige med den type foliering de arbejder med, herunder dens karakteristika og begrænsninger. Et godt valg af installatør i nærheden af København, ville være Køge Foliecenter. Her er kunden i centrum og de har stor erfaring, indenfor fagområdet og der står et kompetent team til rådighed.

Elsebeth

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *